dilluns

Aplicacions educatives a Internet

El nou currículum d'Educació Primària parla de tractament de la informació i competència digital com una competència metodològica. Es refereix a aquesta competència en els termes següents:

"el tractament de la informació i la competència digital implica anar desenvolupant metodologies de treball que afavoreixi que els nois i les noies puguin esdevenir persones autònomes, eficaces, responsables, crítiques i reflexives en la selecció, tractament i utilització de la informació i les seves fonts, en diferents suports i tecnologies. També ha de potenciar les actituds crítiques i reflexives en la valoració de la informació disponible, contrastant-la quan calgui, i respectar les normes de conducta acordades socialment per regular l'ús de la informació."

A l’anomenada Societat del Coneixement, hi ha pocs aspectes que siguin tan dinàmics com Internet, on cada dia apareixen novetats: espais web, eines de gestió i publicació d'informació, propostes educatives... Així doncs, d'una banda, a la xarxa podem trobar milers de recursos educatius que ens permetran treballar, a l’aula o fora d’ella, un enorme ventall de continguts. D'una altra banda, Internet la més potent eina de comunicació interpersonal que ha existit mai i com a tal presenta reptes alhora que planteja diverses incògnites al voltant de les seves possibilitats educatives.

L’assignatura vol ser un espai d’experimentació que permeti als estudiants la descoberta de noves eines i recursos així com també la crítica i la reflexió al voltant de les noves possibilitats educatives de la xarxa, en especial de les relacionades amb el que s'anomena Web 2.0 o Web social.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada